İBB’nin ‘Motorcu Dostu Bariyer” Çalışmaları Hız Kesmeden Devam Ediyor

İBB’nin “Moturcu Dostu Bariyer” uygulaması ile motosiklet kullanıcıları için kaza anında önemli risk oluşturan bariyerlere kollayıcı eklentiler yapılıyor. Böylelikle motorcuların güvenliğinin artırılması hedefleniyor. İBB Yol Bakım ve Alt Yapı Uyum Daire Başkanlığı, İstanbul genelinde toplam 30 kavşakta yaklaşık 28 km ‘Motorcu Dostu Bariyer uygulaması’ gerçekleştirdi.

İBB’nin ‘Motorcu Dostu Bariyer” Çalışmaları Hız Kesmeden Devam Ediyor
Yayınlama: 11.02.2024
1
A+
A-


İBB’nin “Moturcu Dostu Bariyer” uygulaması ile motosiklet kullanıcıları için kaza anında önemli risk oluşturan bariyerlere hami eklentiler yapılıyor. Böylelikle motorcuların güvenliğinin artırılması hedefleniyor. İBB Yol Bakım ve Alt Yapı Uyum Daire Başkanlığı, İstanbul genelinde toplam 30 kavşakta yaklaşık 28 km ‘Motorcu Dostu Bariyer uygulaması’ gerçekleştirdi.

İBB, İstanbul genelinde “Motorcu Dostu Bariyer Uygulama” çalışmalarına sürat kesmeden devam ediyor. Motosiklet kullanıcıları için kaza anında önemli risk oluşturan bariyerlere gözetici eklentiler yapılarak, motorcuların güvenliğinin artırılması hedefleniyor. 

MOTORCULARDAN DESTEK

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Yol Bakım ve Alt Yapı Uyum Daire Başkanlığı, motosiklet şoförleri için yüksek risk oluşturan bariyerlerle ilgili birinci olarak 2022 yılında Anadolu Yakasında çalışma başlattı.  Belediye takımlarının inançlı bariyer heyetimi çalışmalarına, motosiklet şoförleri de katılarak dayanak verdi.

OTOBARİYER NEDİR

Otobariyerler, kazaları önleyici sistemler olarak değil, kazaların mümkün makus sonuçlarını azaltmayı amaçlayan uygulamalar olarak kullanılıyor. Mevcut standartlar gereği, otobariyer sistemleri, çarpışma testine tabi, CE dokümanlı, patentli, tasarım sistemleri olarak dikkat çekiyor. Çarpışma testleri yurt dışında yapılırken, test masrafları sistem dizaynını yapan firmalar tarafından karşılanıyor

İBB uygulamalara başlamadan evvel, Türkiye Motosiklet Platformunun bildirimleri ve alandaki incelemeler üzerine, öncelikle kavşak virajlarındaki (kurblar) mümkün risklerin azaltılmasına çalışıyor.

28 KM MOTORCU DOSTU BARİYER İMALATI YAPILDI

İBB, İstanbul genelinde 2022 yılında 25692 metre2023 yılında 2312 metre, toplamda 30 kavşakta yaklaşık 28.000 metre (28km) Motorcu Dostu Bariyer uygulaması gerçekleştirdi.

Uygulama yapılan bölgeler şöyle:

Avrupa 1.bölge

Bayrampaşa Hal Kavşağı

Esenler Ulaştırma Kavşağı

2.bölge

Çobançeşme Kavşağı

3.bölge

Çağlayan Kavşağı

Okmeydanı Kavşağı

Zincirlikuyu kavşağı

4.bölge

Başakşehir Mallof AVM karşısı Atatürk Bulvarı

Sağmalcılar viyadüğü

Avrupa 6.bölge

Avcılar Vatan kavşağı

Büyükçekmece Gürpınar Kavşağı

Tüyap Köprülü Kavşağı

Anadolu

Anadolu 6.bölge

Bostancı Kavşağı

Göztepe Kavşağı

Kozyatağı kavşağı

Küçükyalı Kavşağı

O1 Uzunçayır D100 Harem ilişki kavşağı

Üsküdar O1 Beylerbeyi iştirak kolu

Fenerbahçe stadı önü

Maltepe kavşağı

Gülsuyu kavşağı

Söğütlüçeşme köprülü kavşağı 01 Fikirtepe

7.bölge

Cevizli kavşağı

Kartal Köprüsü

Soğanlık kavşağı

Pendik kavşağı

Kurtköy havaalanı yolu kavşağı

Pendik tersane kavşağı

Tuzla içmeler kavşağı

Tuzla Piyade köprüsü

8.bölge

Ümraniye Tem çamlık ilişki yolu

Yukarıda belirtilen kavşaklar haricinde, 9.bölgede Şile yolu güzergahı üzerindeki kurblarda da uygulama yapılmıştır. Etap etap çalışmalar devam ederken, kimi kavşakların yan yol kurblarına da girilmiştir.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.